Naše tipy

Přečtete si naše tajné tipy a triky v kuchyni, které vás překvapí i potěší zároveň, pročtěte naši rubriku víte, že… protože zvíte, že možná vše o našich IQejcích a jódu ještě nevíte. S jídelníčkem prosím o trochu strpení, pracujeme na něm s naší nutriční poradkyní právě v těchto dnech.

Tajné tipy

Jak polévkou ještě více zasytit vaše hladové krky?

Chystáte polévku k teplé večeři nebo plánujete bezmasý oběd? Máte obavu, že se po ní jen zapráší a za pár minut budou vaši strávníci šmejdit ve špajzu? Přidejte do polévky jedno IQejce. Doplníte bílkoviny, přidáte jód a nejméně dvě hodiny budete mít od poznámek typu „já bych něco slupnul“ klid.

Jak zdravě a nenápadně zahustit zeleninovou polévku?

Do vroucí polévky nasypte pár vloček, nechte povařit a následně rozmixujte. Postačí klidně ponorný tyčový mixér. Nemusíte dělat jíšku. Nejlépe se tento snadný, rychlý, levný trik hodí do zeleninových krémů z Hokkaidó dýně, brokolice, mrkve, květáku, cukety a dalších dle chutí. Ovesné vločky nejsou příliš oblíbené, ačkoliv jsou výživově velmi hodnotné. Zlepší nejen chuť, ale přidají polévce větší výživovou hodnotu.

Vezměte čočku na milost, nebudete litovat!

Při slovu čočka se Vám vybavuje hnědý talíř ze školní jídelny či namáčení hodiny dopředu? Dejte jí ještě jednu šanci – zaslouží si to. Luštěniny jsou obecně doporučovány jako skvělý zdroj bílkovin a vlákniny. Bohužel se jim ale věnuje jen málo pozornosti. U nás je nejobvyklejší čočka hnědá, hrách a fazole. Existuje ale velké množství jiných možností, stačí se nebát trochu experimentovat a zařazovat nové potraviny.

Například červená čočka je snadno stravitelná, proto se hodí i do dětského jídelníčku. Nemusí se předem namáčet a hotová je během patnácti minut, takže ušetří Váš čas strávený v kuchyni. V kombinaci s volským IQejcem nemá chybu.

Připravit z ní můžete i polévky, a protože má tendenci se rozvářet, nemusíte ji ani dále zahušťovat. Dobře si rozumí i se zeleninou v jídlech typu curry.

Další možnou variantou je zelená drobnozrnná čočka Puy. Má skvělou chuť, je výživná a navíc – na talíři jí to moc sluší. Na rozdíl od její červené sestry se nerozváří a i při dlouhém vaření si zachová svůj tvar. Taktéž ji nemusíte předem namáčet. Má jemnou oříškovou, lehce pikantní a zemitou chuť, proto je ideální volbou pro zimní saláty a polévky. Skvěle poslouží také jako příloha k masu. Oba zmíněné druhy už dnes běžně seženete v supermarketech nebo prodejnách zdravé výživy.